Suradnjom do značajne pomoći i vidljivosti hrvatskim OPG-ovcima

Marko Kozjak i Mihael Kvorka

Marko Kozjak bavi se digitalnom sljedivošću hrane, spašavanjem hrane i pametnom logistikom koja reducira CO2. Sve ovo radi pod brendom VeeMee koji ima digitalnu platformu putem koje okuplja obiteljska poljoprivredna gospodarstva. Cilj svega je povećanje i poboljšanje poljoprivrednog tržišta u zemlji. Time bi se ojačala konkurentnost prehrambenih proizvoda koji su uzgojeni upravo na tim OPG-ovima. Istovremeno radi na vidljivosti domaćih OPG-ovaca kako bi njihovi proizvodi bili dostupni većem broju ljudi. Jedan od načina je i odlična suradnja s Mihaelom Kvorkom i njegovim brendom Iris Records koji se bavi umjetničkim stvaralaštvom i marketingom.

“Suradnja s Mihaelom nam je bila odlična. Dugo vremena se znamo tako da nije bilo teško iskomunicirati u kojem smjeru mi želimo ići s proizvodom, a da to Mihael ne realizira na “platno” u kratkome roku. Imamo dosta pozitivnih komentara na reklame, ali i na proizvode i drago nam je da možemo ponuditi široku paletu zdravih proizvoda po pristupačnim cijenama. Naime koliko sam imao priliku pričati s ljudima svi u zadnje vrijeme više naginju vege kuhinji.”

Marko Kozjak - VeeMee

Suradnje od velikih važnosti  

Da je vidljivost proizvođača važna jasno im je bilo od samih početaka i nakon pet godina rezultati su fantastični.

“Tvrtka VeeMee krenula je s načelom Vi – MI – Vito/Mihael da naši klinci znaju što jedu. U početku možda utopistička misao, nakon pet godina 25.000 t hrane na tržištu. Cilj nam je od početka uvezati Food Cycle – zaokružiti priču od početka do kraja (sljedivost, food waste, CO2e). Samim time prvi smo krenuli s marketingom na društvenim mrežama, 365 dana u godini direktno reklamirajući naše i EU proizvođače hrane – transparentnost prije svega. Uz navedeno krenuli smo u organiziranu proizvodnju Microgreensa i plasmana cijelog Eko Vege asortimana po pristupačnim cijenama. Dokaz da se može organizirati, proizvoditi i plasirati, a na kraju i dugoročno postati samoodrživi.”

Mihael Kvorka - Iris Production

Sljedivost hrane u Hrvatskoj

Po zakonu sva hrana plasirana na tržištu mora sadržavati sljedivost hrane – deklaraciju. Oblik deklaracije koji VeeMee radi je u digitalnom obliku i prati put „od polja do stola“. U prijevodu, jedinim klikom možemo doći do proizvođača hrane bez obzira radi li se o Grčkoj, Španjolskoj ili Hrvatskom proizvođaču. 

“Trenutno na godišnjoj bazi cirkulira 25.000 t hrane koja ima PID tj. identitet proizvođača. Ako gledamo VeeMee digitalnu sljedivost hrane, nažalost imamo veću trakciju na uvoznim robama. Smatramo da trend se mijenja, a samim time i veći broj proizvođača hrane u Hrvatskoj se javlja kako bi osigurala dodatnu sljedivost za potrošača.”

Čak 70 % povrata hrane iz trgovačkih centara vraća se zbog logističkih problema (EU pal, standardizacija pakiranja, oštećena ambalaže, deklaracija i dr.), dok je 30 % problem kvalitete. 

“Moram napomenuti da je navedena statistika bazirana na 12 EU zemalja (prema Hrvatskoj) i 32 klijenta prema centralnom lageru trgovačkog centra. Zanimljivo je da se naša tvrtka ne bazira na rastu pojedinog klijenta, već u širenju prema novim klijentima. Za primjer bi naveo klijente iz Španjolske s kojima nakon četiri godine imamo pad prihoda, a samim time dokazujemo da posao koji obavljamo utječe na razvoj i smanjenje pogrešaka prilikom isporuke. Ovim putem ne smo da spašavamo hranu već je kontinuiranim radom i preveniramo – dugoročni efekt.”

U blagdanskom smo razdoblju, trošit će se i kupovati i time neminovno i mnogo hrane bacati, što u konačnici ima loše utjecaje na naš okoliš. Marko ima savjete kako to spriječiti na dnevnoj bazi.

“Organizirana kupovina, dobra procjena i poznavanje samog sebe i svojih ukućana. Kako bi Mike Tyson rekao “…potrebna je disciplina!”. Budući da nitko nije savršen, višak se uvijek može podijeliti s obitelji ili prijateljima. Utjecaj na okoliš će svakako biti, manjom konzumacijom dolazimo do manje proizvodnje te samim time utječemo na okoliš. Nažalost ovo je proces za koji su potrebne godine i pravovremena edukacija – “od malih nogu”.”

Upoznaj i ostale Nevjerojatne

Ivan Jakubi i Darijan Kosić - Today's Games

ReSetna je nova videoigra koju razvija Today’s Games

ReSetna je nova videoigra koju razvijaju Darijan Kosić te Ivan Jakubi. Planiraju prodati 500 do 700 tisuća primjeraka.

SAZNAJ VIŠE
Digicyte tim

Nevjerojatni Digicyte i njihov skener Marvin

Digicyte tim radi na razvoju skenera za digitalizaciju tkiva u medicini te na softverskim rješenjima za kvantifikaciju parametara.

SAZNAJ VIŠE
Nades Design

NADES Design nudi potpuno održiv i inovativan pristup u proizvodnji biljnih pripravaka

Nades Design su 7 znanstvenica s Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta. Razvijaju prirodna zelena otapala i biljne pripravke za industriju.

SAZNAJ VIŠE