Nevjerojatni

Poduzetnički Hero Journey

Poduzetnički Hero Journey

Poduzetnički Hero Journey

Passion led us here

U 2021. godini imali smo prvu iteraciju programa podrške mladim poduzetnicima Nevjerojatni i to nam je bila prilika da naučimo mnogo o izazovima i snagama mladih poduzetnika. Mladost svakako daje prednost, jer tada smo još dovoljno fit da možemo podnijeti non-stop rad bez momentalnih posljedica po zdravlje. Tu je i veća istančanost uvida o tržištu i brzina prilagodbe na nove modele rada i komunikacije. Naravno i visoka pismenost u novim tehnologijama. 

Suradnjom i podrškom mladim poduzetnicima naišli smo na velike sličnosti između arhetipskog razvoja junaka i samog poduzetničkog puta. Od izazova početaka, preko potvrde sposobnosti zahvaljujući nagovještaju uspjeha i interakciji s drugim akterima, do voljnog preuzimanja odgovornosti za druge i za veće dobro. 

Izazov 

Snalaženje i upravljanje poduzetničkim počecima je u pravilu skromno. Od kud god došli i krenuli, sam početak poduzetništva je nešto što se može shvatiti tek nakon što se proživi. To je nivo izazova i odgovornosti na koji se ne možemo pripremiti unaprijed. I gdje samim proživljavanjem stičemo određenu robusnost, kao i primijenjeno znanje koje nas formira. Bez obzira krenuli li iz hobija i strasti ili kao odgovor na tržišnu potrebu. Bez obzira znamo li oduvijek da ćemo biti poduzetnici ili mislimo da nikad nećemo ući u poduzetništvo. Svejedno je. Poduzetništvo nije lako. Niti treba biti lako. Vrijednost i nagrada je u zasluženom rastu i savladanim izazovima kojima ostvarujemo svoju viziju.

Savladavanje poteškoća je nagrađujuće jer, kako nas poduzetnici uče, tu su nam prilike za rast, i ultimativno samo-ostvarenje. Svaki savladani izazov je mali uspjeh za sebe, pa zahvaljujući tom nagovještaju uspjeha, dobivamo potvrdu da nastavimo dalje. Potvrdu da će s vremenom doći veliki uspjeh i povrat. Kreacija tj. ostvarenje poduzetničke vizije je nagrađujuća petlja. Izazov predstavlja neizvjesnost na koju poduzetnik, usprkos strahu, pristupa hrabro. Kada izazov prođe, poduzetnik dobiva. a) Ako je uspješan ishod, dokazali smo se i osjećamo entuzijazam. b) Ako je neuspješan ishod, puno smo naučili i ogromno je olakšanje otkriti da se s neuspjehom nije urušio svijet (metaforički govoreći). 

Live work create

Sposobnost

Poduzetnici daju iznimnu važnost svojim korisnicima i/ili kupcima. Kvaliteta odnosa s kupcima je među važnijim orijentirima i indikatorima uspješnosti poslovanja. Poduzetnici potvrdu svoje sposobnosti uvelike traže izvana, kako od svojih bližnjih tako i od tržišta (kupaca). Također gledaju i unutra, uzdaju se u vjeru u sebe. Visoko se cijeni povratna informacija kupaca/korisnika u kojima poduzetnici nalaze podršku i svoju zajednicu. Možda čak možemo reći da poduzetnici izjednačavaju tržišnu validaciju s osobnom validacijom. Zato nalaze veliku motivaciju u zadovoljenju korisnika i premaše njihova očekivanja. Trebaju biti svjesni i vlastite vrijednosti. Poduzetnike krase ove karakteristike: upornost, posvećenost, optimizam, disciplina što su sve velike snage, usudimo se čak reći supermoći.  

Emocionalni teret brige o drugima je još jedan važan motivator na poduzetničkom putovanju. Važnost tima, unutarnjih i vanjskih suradnika, podrška tima, kolegijalnost i atmosfera u timu, odgovornost za druge, vođenje drugih. Tim stvarima svi poduzetnici pridaju posebnu pažnju. Kako brinuti o drugima najbolje što možeš dio je poduzetničkog mindseta i daje nam uvid u iskrenu poniznost poduzetnika. Dodatno, kako smo već primijetili, poduzetnici uzimaju na sebe i brigu o svojim korisnicima i dugoročnoj dobrobiti za svoje korisnike. Mnogi su se identificirali s ulogom borbe za veće dobro kroz viđenje sebe kao aktera u mijenjanju svijeta ili odgovornosti za dobro zajednice. To im daje dodatnu predanost i ustrajnost u poslovanju. 
Bili oni eksplicitni oko toga da su ponosni na sebe ili ne, jasno je da je ponos izvor energije za poduzetnike. To znamo jer se često spominje potreba da se dokažu sebi i drugima. Ponos je i dio ambicije i treba nam da ostvarimo viziju i nadahnemo druge. Važno je i vjerovati u sebe, iako podrška drugih nije na odmet. Natječaj podrške poduzetnicima Nevjerojatni 2022.  je otvoren za prijave. Čast nam je biti suputnik u komadiću vašeg poduzetničkog puta.

Upoznaj i ostale Nevjerojatne

Izabela Laura

Nevjerojatna Izabela Laura i njezini odnosi s javnošću

Izabela Laura je vlasnica obrta za odnose s javnošću i komunikaciju Helou. Kreira komunikacije i pozicionira vaš brend na tržištu. 

SAZNAJ VIŠE
Gloria Malin S-PAS

Gloria Malin: Nevjerojatna ljubav prema životinjama

Glorijina ljubav prema životinjama rezultirala je osnivanjem udruge “S-PAS”, zbog koje je od osnutka do sada spašeno stotine i stotine pasa.

SAZNAJ VIŠE
Josipa Zorko i JM Proactive

Nevjerojatni JM Proactive Josipe Zorko

JM Proactive Josipe Zorko se bavi uslugama savjetovanja u financijama, računovodstvu, kontrolingu, digitalizaciji i automatizaciji procesa.

SAZNAJ VIŠE