Rino Duboković ima 25 godina. Sa Hvara je. Krajem 2019. sa suosnivačicom Robertom Mikelić je otvorio Museum of Hangovers u Zagrebu. Muzej mamurluka u Preradovićevoj 8 je jedinstven u svijetu, a Rino planira širenje po svijetu franšiznim modelom. Što ga je ponukalo baš na ovakav proizvod i kako kombinira edukaciju, zabavu i borbu protiv alhoholizma?
Rino Duboković: zabava i društvena odgovornost
Korona, društvo, alkohol
Korona kriza je utjecala na poslovanje Muzeja, no Rino gleda širi kontekst, kontekst utjecaja na društvo i posljedice kojih još nismo svjesni:
“Korona nam je svima donijela drugi svijet, gdje smo se svi zatvorili u svojem domu, neki s obiteljima, neki s partnerima, a neki i sami. Oduzela nam je jednu vrstu zabave, socijalnog druženja, okrenuli smo se drugim oblicima zabave, a neki su se okrenuli alkoholu kao rješenju u ovim vremenima.”
Razumije problematiku alkohola, iznosi nam statistike. U SAD je bilo povećanje od 30% više hospitaliziranih povezanih s prekomjernom konzumacijom alkohola za vrijeme korona pandemije. Trend je uzlazan. Nije bolje ni u Hrvatskoj. Rino kaže da je alkoholizam tihi problem u društvu, uništava obitelji, prijateljstva, veze. Pretpostavka je da u hrvatskoj ima 12.5% ljudi ovisno o alkoholu, što je oko pola milijuna ljudi. Stanje društva se reflektira kroz te ljude na marginama. Rinova ekipa radi na tome da kroz interaktivnu edukaciju mijenja ponašanja, a indirektno i stanje društva jer smatra da je to obveza svakog poduzetnika:
“Poduzetnici stalno tragaju za problemima koje treba riješiti u njihovom okruženju. Razvijaju vještinu pronalaska problema i donošenje rješenja.”
Drukčiji pristup rješavanju problema
Zagreb je grad s najviše muzeja po glavi stanovnika. Rinu su bili inspiracija oni noviji, poput Muzeja prekinutih veza i Muzeja iluzija. Ono što Muzej mamurluka nudi je:
“zabavno, interaktivno, kulturalno iskustvo posjetiteljima, uvid u drugu stranu čaše alkohola, problem alkoholizma. Educiramo sve posjetitelje o štetnosti prekomjerne konzumacije alkohola kroz interaktivni, zabavni sadržaj. Naša vizija je, poput muzeja iluzija, otvoriti franšize diljem svijeta i osim zabavljanja ljudi, posjetitelje educirati o odgovornoj konzumaciji alkohola i tako doprinijeti borbi protiv alkoholizma.”
Hrabrost i sumnja
Rino Duboković je ambiciozan i hrabar. Dobro zna da preuzima veliki rizik jer svo svoje slobodno vrijeme i novac troši na stvaranje vrijednosti za društvo. Poduzetnik nije siguran da će se uloženo ikad vratiti, a Rino kaže da uz današnje jako promjenjivo stanje s tržištem, koronom i regulacijama, poduzetnik može završiti na ulici preko noći. Ali bez tog rizika i hrabrosti, nema ni inovacija ni novih vrijednosti za društvo. Hrabri ljudi moraju pokazati da je neuspjeh samo jedna od prepreka na putu i da se pored toga ide dalje.
Rino nam priznaje da ponekad posumnja u sebe, jer je nakon godina rada tek na početku poduzetničkog puta i ostvarenja svoje vizije. Pred tobom je cijeli život Rino, a o upornosti i dugotrajnosti poduzetničkog puta ste već mogli čitati na ovom portalu. Rino ima recept za trenutke sumnje i manjka samopouzdanja:
“… u tim trenucima se trebamo vratiti na one temelje motivacije, zašto mi to sve radimo, i što želimo postići s tim. Ako imamo jasni i brzi odgovor na ta pitanja, lako ustanemo i nastavimo. Bitno da si na kraju možemo reći – isplatilo se koji god ishod bio. ”
Muzej je kanal za Rinovu viziju
Svoje vrijednosti, karakter i svoju viziju društva Rino Duboković je prenio u ovaj poduzetnički pothvat. Muzej mamurluka je mjesto susreta, mjesto pričanja priča i mjesto zabave. A istovremeno mjesto “otriježnjenja” koje lupa u glavu i čini posjetiteljima boljim.