Krajem 2019. nakon Beer festa rodila se ideja o osnivanju Muzeja mamurluka. Naravno, nastao je prepričavanjem dogodovština iz izlazaka i prikupljanjem artefakata nastalih u istim situacijama. Rino Duboković i Roberta Mikelić “krivci” su za ovaj neobičan i mega zabavan projekt. Rino nam objašnjava kako je cijela priča krenula od jedne pedale od bicikla koja je završila u džepu njegovog prijatelja nakon ludog izlaska. Ostalo je povijest koja se smjestila u Preradovićevoj ulici u Zagrebu.
“Tu je meni pala ideja zašto ne bi postojala neka kolekcija, neki muzej svih tih predmeta i priča povezanih s tim predmetima. Tu u muzeju ima ta pedala od bicikla koja čini priču s kojom je sve počelo. Otvorili smo muzej šest mjeseci nakon toga u obližnjem prostoru gdje smo pričali o toj pedali.”
Iza cijelog projekta stoji dosta istraživanja tržišta, traženja dizajna, googlanja, sakupljanja priča.
“Dio sakupljanja priča i predmeta je isto bio izazovan. Poznanici, prijatelji, kampanja kroz ankete – sve su to načini kako smo dolazili do priča. Radili smo i na istraživanju tržišta i skupljali smo priče i predmete koji su kasnije postavljeni u muzej.”
Edukativna pozadina cijele priče
Cijela priča osim što nudi dobru zabavu ima i cijelu edukativnu pozadinu, pa se tako ondje nalazi soba koja predstavlja točku refleksije. Kada se u jednom trenutku kroz noć ili jutro pogledamo u zrcalo.
“U bircu u WC-u ili kada dođemo doma pa se pogledamo shvatimo svjesno kako izgledamo. Tada napravimo refleksiju nad samim sobom, postanemo svjesni utjecaja alkohola na naš izgled, na naše stanje, a ne na ono što mi mislimo kako izgledamo i kako se ponašamo. Tu dolazi edukativni dio gdje možemo shvatiti posljedice, trenutne posljedice alkohola koje su vidljivije u zrcalu.”
U muzeju se dakle jasno želi osvijestiti problem alkohola, odnosno druga strana alkohola koja definitivno ostavlja dugoročne i kratkoročne posljedice. U muzeju se nalaze kalkulatori koje ljudi mogu ispuniti pa vidjeti imaju li problema s jetrom te nekih zdravstvenih problema.
“Također imamo simulator vožnje u pijanom stanju gdje ljudi mogu vidjeti koliko je opasno i štetno voziti pod utjecajem alkohola za sebe i za sudionike u prometu. Želimo prikazati posjetitelju sliku alkohola od 360 stupnjeva. Pokazati mu neke zabavne trenutke, ali i neke edukativne i lošije trenutke te posljedice koje ostavlja.”
Važno je testiranje
Rino dolazi iz startup svijeta gdje je bitno testirati sve pretpostavke.
“Tako smo mi napravili pop-up izložbu u manjem prostoru gdje smo nakon toga dodavali neke interakcije i širili, a sve u komunikaciji i uz feedback posjetitelja muzeja. U početku kada smo otvorili imali smo jako dobar odaziv posjetitelja. Bez da smo se puno trudili završili smo u nekim svjetskim medijima.”
Muzej je otvoren početkom 2020., znači s početkom pandemije, što definitivno nije dobar tajming, ali ekipa nije odustajala. Gurali su malo po malo i razvijali ideje i planove koji definitivno zahtijevaju i veći prostor kroz neko dogledno vrijeme.
“Trenutno u muzeju imaju oko pedesetak priča i više od 30-ak predmeta iz cijelog svijeta.”
“Imamo i domaćih i stranih posjetitelja, rekao bih da je omjer 50:50%. Imamo dosta studenata i mladih ljudi koji dolaze vidjeti što se nalazi u muzeju. Možda sam brend i naziv privlači takve ljude mlade, studente…”
Ambiciozan tim koji stoji iza projekta
U izradi muzeja i na muzeju, radi mladi i ambiciozni tim ljudi koji su svi specijalizirani u svojoj struci. Od softvera, programera, do elektrotehničkih stvari i eksponata koji zahtijevaju kiparske vještine, specijalizacije, dizajn, marketing…
“Koncept muzeja je kao put pijanog povratka kući. Ideja je da ljudi mogu proživjeti tu jednu noć, bez da popiju kap alkohola. Da mogu proživjeti ono što neki ljudi inače prakticiraju u svojem životu, najčešće vikendom. Ideja je da mogu ići kroz cijeli put kluba, ulice, parka, tih nekih pijanih trenutaka, pijane sobe i to. Tu je taj edukativni trenutak gdje ljudi koji možda i nisu nikad pili alkohol mogu dosta dobro vidjeti kako to izgleda. I dalje muzej ne može zamijeniti tu pravu noć, ali to je ono što pokušavamo – provesti ljude kroz cijeli taj ciklus – od trenutka kad se počne piti, do trenutka kada nastupi mamurluk sljedeći dan. Ono što mi pokušavamo je educirati ljude.”
Izazovi koje nosi poduzetništvo
Rino se u poduzetništvo upustio jer je htio raditi nešto svoje, nešto što voli, ali i zbog toga što je htio napraviti neki utjecaj na društvo kroz svoje projekte.
“Jedan od njih je Muzej mamurluka gdje želimo zabaviti i educirati ljude o alkoholu. Cijela ideja je u biti ostaviti svijet boljim mjestom i malo pomoći. Odlično mi je biti poduzetnik. Jer radiš ono što voliš i imaš svrhu. Jedan dio poduzetništva je i odgovornost i to je ono što ja volim. Znači volim brinuti za tim, imaju li sve potrebne alate i materijale koji su im potrebni da bi napravili dio posla, tako da zajedno možemo raditi na projektu, na Muzeju mamurluka.”
Nedavno su otvorili franšizu u Šangaju, u jednom od najmnogoljudnijih gradova na svijetu.
“To što smo dobili potporu kroz program Nevjerojatni je nama bila važno priznanje, ali i potpora koju smo dobili, mentorska potpora i financijska potpora da možemo razvijati franšizni model.”