Marko Sinovčić je osnivač i vlasnik tvrtke Foodbeyonders. Bavi se proizvodnjom proteinskih pločica te coachingom za one koji žele promijeniti navike i poboljšati zdravlje. Uz to je i fitness trener. Finalist je prve generacije programa Nevjerojatni. Jedan je od onih kojima smo rekli, sorry čovječe, bilo je samo 5 mjesta ove godine i nemoguće za odabrati. Ti jesi nevjerojatan i nadamo se da ćemo ipak surađivati. Jedina mana ti je da ti nismo našli manu.
Autentični poduzetnik Marko Sinovčić
Netko je ovih dana na Twitteru pojam autentično svrstao među pojmove koje bismo trebali manje koristiti. Jer ga koristimo toliko neumjereno da gubi svoju težinu. No što reći za čovjeka koji ima stav praćen ponašanjem, vjeruje u ono što stvara i prodaje, živi ono što radi i pomaže drugima. Marko Sinovčić proizvodi proteinske pločice za ketogenu prehranu i dijabetičare, nudi uslugu online coachinga o prehrani i zdravlju te trenira sportaše.
Ustrajan u svojoj viziji, zamijenio je sigurnu i uspješnu korporativnu karijeru s neizvjesnosti poduzetništva. No krenimo redom.
Korporativna povijest
Marko će za sebe reći da nema supermoći (naravno, to pitamo sve nevjerojatne). Odnosno reći će, ako supermoć postoji, neka to kažu moji korisnici. Često će naglašavati da se osjeća privilegirano jer ima i iskustvo rada u velikim korporacijama i iskustvo mikro poduzetništva. Međutim, treba dodati da ta privilegija nikako nije rezultat sreće niti mu je kao takva dana. Rezultat je “poduzimanja” i uzimanja života i osobnog razvoja pod svoju kontrolu. Marko se sjeća kako je za vrijeme studentskih dana imao manjak samopouzdanja i višak kilograma što ga je potaknulo na razmišljanje o zdravlju i početak fitness putovanja.
U globalnoj kompaniji je počeo raditi i prije diplome magistra ekonomije i imao je izuzetno uspješnu karijeru.
“Sa svega 27 godina sam vodio prodajni tim od 60 ljudi na revolucionarnom projektu u top 3 multinacionalki Londonske burze. Sve to lijepo zvuči, i zaista u mnogim aspektima i je, no ostajala je u meni jedna neispunjena potreba da ostavim traga na ovom svijetu kroz druge sfere, konkretno zdravlje.“
Naučene lekcije
Marko se prisjeća pozitivnog utjecaja korporacija na njegov razvoj što tada nije cijenio jer je bio fokusiran na karijeru i beskrajni maraton titula, povišica, bonusa, priznanja ili sličnih stvari koje su motivatori u tom svijetu. Ističe korist brojnih edukacija o menadžmentu koje su mu pomogle spoznati sebe i ljude oko sebe te aplicirati koncepte u privatni i poslovni život. Druga vrijednost je uvid u konsolidiran način poslovanja i jasne procedure. Marko primjećuje da mu je to ponekad i zamka jer si postavlja okvire, procedure i principe rada za koje još nije vrijeme niti nema potrebe. Međutim siguran je da će, kada dođe faza skaliranja projekta, znati posložiti poslovanje kako bi podržao daljnji rast.
“Treća, i nekako “tamnija” prednost koju ipak vrijedi istaknuti je što te korporacije nauče surovoj realnosti. Manji sustavi imaju tendenciju graditi internu obitelj, što nimalo ne smatram lošim. No kada si dio velikog sustava vrlo jasno ćeš shvatiti koliko talentiranih ljudi postoji i koliko možda precjenjuješ svoje vještine i iskustvo. Veliki sustavi imaju tendenciju češće te bacati van tvoje komfor zone, što je velika prednost, makar ju nitko rado ne priželjkuje.“
Prepoznao je Marko kako uspješna karijera nema kraja. Kako uvijek postoji sljedeća pozicija, novi projekt, drugi izazov, nečije mišljenje koje te gura naprijed i traži još.
“Osobno sam vrlo rijetko uopće stigao uživati u svemu što sam akumulirao i zbog čega sam zapravo i radio. U nekom periodu sam i kvalitetu prehrane zapustio. Tako su zapravo i krenuli počeci FoodBeyonders proteinskih pločica.”
Beyond Fitness. Beyond Food.
Proteinskih pločica na tržištu ne nedostaje i veliki je izazov uspjeti. Još kad je pokretao proizvodnju, Marko je nabrojao preko 270 različitih pločica na tržištu, od proteinskih, raw pa do energetskih. Za njega su okolnosti još teže jer kupci rijetko gledaju deklaracije proizvoda. “Na sreću”, kaže Marko, “kupci gledaju tko stoji iza proizvoda i što taj proizvod predstavlja”. FoodBeyonders proizvodi prve hrvatske proteinske pločice koje su dizajnirane za ketogenu prehranu i dijabetičare. Asortiman je osnažio novim “Beyond Cookijem”, dizajniranim za sve sportaše i ekipu kojoj je jedna obična pločica u pravilu premalo da se zasite.
Prehrana i zdravlje
Razumjeti pojam “zdravlja” je Markova strast i koristi sve vrijeme koje ima da istražuje i uči. Kaže da se postižu veći efekti na zdravlje kroz hranu, nego tjelovježbom. Zbog tempa života, obaveza i navika većine populacije.
“Šanse su velike da će me drugi profilirati kao fitness trenera, i u mnogim pogledima to ne bi bilo greška. Bodybuilder sam dugi niz godina, treniram druge kako da rade mišićnu masu, i proizvodim proizvode koje bi mnogi stavili u segment fitnessa i sporta. Međutim, u želji da razumijem procese ljudskog metabolizma na jednoj dubljoj razini, odlučio sam educirati se kod mentora iz Amerike koji ujedno ima i svoj institut za provođenje i verificiranje znanstvenih radova.”
Danas, osim što trenira sportaše kako održati dobru kompoziciju tijela kako bi bili efektivni u sportu kojim se bave, te što educira druge kako raditi mišićnu masu ili pak mršaviti, dobar dio njegovih klijenata dolazi zbog zdravstvenih problema. Marko pomaže klijentima u praćenju napretka i organiziranju prehrane kod poremećaja poput inzulinske rezistencije, policističnih jajnika, autoimunih bolesti, probavnih smetnji, alkoholičarskih jetri i pretilosti. Svjestan je koliko njegovi savjeti zadiru u domenu medicine, no komforan je stajati iza onoga što zagovara i savjetuje.
“Uspjesi korisnika me ispune znatno više nego par lajkova više na neku moju sliku bicepsa.“
Online coaching mu čini 50% poduzetničkih aktivnosti.
Radimo zajednicu zdravih ljudi
Slogan iz naslova je opis Foodbeyonders profila na TikTok-u. Marko je ponosan uspjehom i zajednicom koju stvara tamo i ima pravo jer neki njegovi video klipovi imaju preko 100.000 pregleda. A radi se o sadržaju na hrvatskom jeziku! Preporuča svima da daju priliku TikTok-u. Ovdje se cilja na mlade ljude koji tek formiraju navike za život. Marko Sinovčić je u stalnom dijalogu sa svojim pratiteljima na društvenim mrežama, pokušava razumjeti njihove potrebe i izazove te ih adresirati putem videa.
“Što se tiče oglašavanja, imao bih vrlo velik otpor staviti ikakav promotivni video na kanal. Čak ni svoje barove ne pokazujem tamo. Mlade generacije su izuzetno osjetljive na marketing, i zaista je izazov svima da naprave dobar model gdje mogu adresirati mlade bez da su očigledni u svojim namjerama. Moja je “tajna” malo staromodna, a to je da ljudima nudim maksimalnu vrijednost bez ikakvog očekivanja. Kada se nekog dojmi sadržaj koji pružam, tada da priliku i mojim proizvodima.“
I da se vratimo na pitanje autentičnosti. To je jedini način poduzetničkog uspjeha u ovom desetljeću. Danas nema prevare, današnji kupci su zahtjevni, inteligentni i ne praštaju. No isto tako obilato nagrađuju ako ste iskreni, vjerujete u ono što radite i stojite iza svojih riječi i djela koja tek na kraju dana rezultiraju formiranim proizvodima i uslugama.