Nevjerojatni

Metaverzum Josipa Vlaha

Metaverzum Josipa Vlaha

Metaverzum Josipa Vlaha

Josip Vlah - Definition8

Kada se Josip Vlah, 22 godišnji vlasnik, kreativni i izvršni direktor poduzeća Definition8 javio u Nevjerojatne, razmišljali smo o otvaranju posebne kategorije, nenormalni. Definition 8 se bavi izradom digitalnih proizvoda na području proširene stvarnosti, kreativne umjetne inteligencije te kreativne blockchain tehnologije. Ne financijski blockchain, nego digitalna umjetnost, digitalna moda, NFT… Josip kaže da se njegov tim specijalizira u jako čudnim i ludim projektima. Pokreće ih s “čim luđe, to bolje”, rješavaju stvari razmišljajući van okvira i stvaraju rješenja koja ljudi dosad nisu vidjeli.

Kreativac i developer

Josip Vlah je za klijente diljem svijeta počeo raditi još na 3. godini studiranja Web and Mobile Computing na RIT Croatia. 

“Uvijek me kreativnost zanimala i isto tako kada sam bio full u programiranju radio sam većinski front-end development, stvari koje korisnik vidi. Meni je fakultet bio odličan pogotovo za programiranje i upoznavanje s IT svijetom, ali sam puno drugih stvari koje sada radimo naučio samostalno, proučavajući specifične industrije.”

Brzo je okupio tim istomišljenika kojima je gorivo ljubav prema kreativi, tehnologiji i ludim projektima koje vide kod najboljih u svijetu ove nove branše.

Josip Vlah

Spajanje stvarnog i virtualnog, spajanje brendova s korisnicima

Kupci Definition8 su pretežito marketinške agencije, ali poduzeće radi i direktno s influencerima i brendovima. Koriste najnovije tehnologije i kreativu da spoje svoje klijente s njihovim krajnjim korisnicima na kretivan i interaktivan način. Često se koriste metode gdje korisnici sami kreiraju sadržaj za brendove, pomoću proširene stvarnosti uz umjetnu inteligenciju i blockchain. 

“Digitalni svijet se mijenja, nove tehnologije dolaze svakodnevno. content pokreće cijeli marketing. Naglasak nije više na SEO, i social media contentu, nego su se počele dešavati eksperimentalne stvari koje uključuju storytelling, emocije, kreativu i sve to uz spoj tehnologije.”

Josipov tim danas radi s brendovima na kompletnoj strategiji. Ne samo development i dizajn, već i kako će se brendovi prezentirati i kako će komunicirati s publikom. 

Najdraži projekt – THE D-8.XYZ

Uz poslovni model gdje rade za klijenta po projektu i revenue sharing model gdje s klijentom dijele profit projekta, Definition8 ima i prvi startup u koji su uključeni i ljudi van poduzeća – Josipovi prijatelji iz svijeta mode. Ovo je model baziran na proizvodu, za razliku od agencijskog rada Definition8. The D-8.XYZ spaja virtualne svijetove, digitalnu modu i klasičnu fizičku odjeću.

“Radi se o next-generation fashion brendu koji je spojen sa proširenom stvarnošću. Radimo na “normalnom” physical clothing-u gdje korisnik može vidjeti proširenu stvarnost na majicama – hoodicama, ali isto tako radimo i na NFT – Metaverse based odjeći. Što znači da korisnik može kupiti NFT te dobiva ili physical clothing ili odjeću koja se može nositi u metaverse svijetu.”

Puno se priča o NFT (Non-fungible token) kao idućoj tehnološkoj prekretnici nakon blockchaina. Može Josip objašnjenje NFT za nas, obični puk?

“NFT je zapravo digital asset, poput 2D, 3D, MP4, MP3 etc.. za koji, kad ga kupite preko kripto valuta (ETH, Solana, BTC etc..), dobivate vlasništvo. Imate digitalni proof of ownership tog itema koji je vidljiv svima na internetu.”

Na primjeru projekta The D-8.XYZ vidljivo je Josipovo poimanje budućnosti marketinga i korisničkog IT-a. Budućnost vidi online u digitalnim svijetovima, NFT-ima, proširenoj stvarnosti. Pojam metaverzum je već otišao u mainstream od strane medija. Bit će sve više projekata i marketing kampanja fokusiranih unutar tih svijetova.

Josip Vlah - Definition 8

Kreativac i menadžer u metaverse poduzeću 

Josip vodi poduzeće na daljinu, tim je distribuiran. Ovom timu nije problem raditi potpuno virtualno jer postoje dobri alati za to. Ipak Josip spominje da bi volio izgraditi produkcijsku kuću s uredima gdje bi mogao imati face-to-face kontakt s članovima tima.

Kaže da mu kreativnost dosta pomaže u vođenju tima, a isto tako i u snalaženju i upoznavanju raznih novih stvari i projekata. Josip Vlah je tip kreativnog lidera. Kako je kreativan u osmišljavanju rješenja za klijenta, kreativan je i u osmišljavanju rješenja za razvoj tvrtke u kompleksnoj i bromijenjajućoj okolini. Ovakvim liderima ne smeta neizvjesnost, već im pruža priliku da osmisle potpuno nove pristupe. Taj moderni lidership danas čini razliku na tržištu. Bilo radi privlačenja talenata koji redom žele raditi u takvom okruženju, bilo radi inovacije koju takvo okruženje omogućuje. 

Ipak, netko mora riješiti i onaj dosadni birokratski i klasični menadžerski dio, pogotovo u mladim poduzećima koja si ne mogu priuštiti zapošljavanje na ovakve uloge. Nato će Josip:

“S birokracijom stojim stvarno dobro, bilo je svakakvih stvari ali jako dobro se nosim s time. Uvijek budu neke stvari jer to je business i moraš na to računat, ali sve se riješi.”

Ništa, superjunak, kreativac i menadžer u jednom, nenormalan. Definition8 će napraviti velike stvari, možda i narasti u novi Media.Monks ili Unit9, a ovdje kao da je jedno mjesto prazno:

Definition8

Upoznaj i ostale Nevjerojatne

Izabela Laura

Nevjerojatna Izabela Laura i njezini odnosi s javnošću

Izabela Laura je vlasnica obrta za odnose s javnošću i komunikaciju Helou. Kreira komunikacije i pozicionira vaš brend na tržištu. 

SAZNAJ VIŠE
Gloria Malin S-PAS

Gloria Malin: Nevjerojatna ljubav prema životinjama

Glorijina ljubav prema životinjama rezultirala je osnivanjem udruge “S-PAS”, zbog koje je od osnutka do sada spašeno stotine i stotine pasa.

SAZNAJ VIŠE
Josipa Zorko i JM Proactive

Nevjerojatni JM Proactive Josipe Zorko

JM Proactive Josipe Zorko se bavi uslugama savjetovanja u financijama, računovodstvu, kontrolingu, digitalizaciji i automatizaciji procesa.

SAZNAJ VIŠE