Baviti se keramikom možemo reći da je više poziv nego posao, a kada ta ljubav doista postane mali obiteljski biznis dobivamo jednu predivnu uspješnu priču. Šibenski brend JUMA ceramic studio je obrt specijaliziran za ručnu izradu svih keramičkih predmeta. Vlasnica je Julijana Mašina, kostimografkinja koja je odlučila promijeniti smjer, uzeti poticaje i slijediti svoje snove. Rezultat su predivni keramički predmeti u koje smo se odmah zaljubili, ali i inspirativna priča koja nas može potaknuti da uzmemo stvar u svoje ruke.
Julijana je završila studij kostimografije u Zagrebu, ali nakon fakulteta vratila se u Šibenik. Ondje nema puno opcija za kostimografe pa je odlučila da se nekako mora snaći.
Ideja koja je nastala slučajno
“Zapravo ideja o glini je došla sasvim slučajno, prijateljica je poznavala keramičarku iz Zagreba, i kada mi je to spomenula, odjednom sam shvatila da je to odlična ideja. Sjetila sam se kako sam kao dijete išla na radionice keramike i uživala u njima. Inače volim raditi rukama i baviti se umjetničkim radom, tako da se sve nekako poklopilo. Dobila sam prva sredstva od HZZ-a i otišla u nepoznato.”
Julijani svaki dan ima drugačiju strukturu. Neke dane radi na oslikavanju šalica, a neke dane izrađuje osnovnu formu šalica i obrađuje ih. Nakon prvog pečenja ima dan kada samo glazira i obrađuje glazuru. Nekada se samo igra drugim formama, istražuje različite predmete poput zdjela, tanjura, vaza, lustera, ali i svijeća od prirodnog voska.
“Ideja je puno, pa pokušavam dio vremena uložiti u razvoj novih proizvoda.”
Iako je Julijana hrabro krenula u poduzetništvo, strahova ima
“U poduzetništvu me najviše strah dvije stvari, hoće li se ono što radim svidjeti ljudima i hoću li uspjeti izraditi željeni predmet ako je rok kratak i dođe do primjerice pucanja keramike.”
Julijana Mašina studio i atelje ima u staroj šibenskoj konobi odmah ispod stana u kojem živi.
“To znači da mi je posao jako blizu, ali to mi i otežava organizaciju rada. Tako da radim cijeli dan, isprekidano ostalim osobnim obavezama. Ipak to mi ne stvara problem jer volim to što radim.
Najviše me veseli kada radim nešto novo. Volim vidjeti kako je ispalo, te kada dobijem feedback od zadovoljnih kupaca.”