Sve više ljudi okreće se održivosti. Prvi korak ka tome je prirodna kozmetika. Svi mi želimo svojoj koži što prirodnije proizvode. To je shvatila i Nikolina Firm, vlasnica brenda JouJou Botanicals. Oduvijek je obožavala prirodu, a vrlo brzo je shvatila da nije zadovoljna proizvodima na tržištu za njezine osobne rituale.
“Ono što se najviše nudi su dugi popisi sastojaka upakirani u veliku količinu plastike s kratkoročnim učinkom i kemikalijama koje ne želim blizu sebe i svoje kože. Tu je počelo moje istraživanje i opsesija s biljkama, njihovim funkcijama i održivim kulturama.”
Prvo je krenula s izradom sapuna koje je dovela do savršenstva. Najveća joj je inspiracija kaže bila spoznaja da jedan proizvod može biti učinkovit, višenamjenski i potpuno neškodljiv za naš planet.
“Na tim temeljima je nastao JouJou Botanicals. Namjera i svrha je da nas poveže s prirodom u našim svakodnevnim ritualima.”
JouJou je napredovao dosta brzo i od izlaska na tržište u samo 6 mjeseci našli su se na preko 30 prodajnih lokacija po EU. Imaju i web shop koji šalje proizvode po cijelom svijetu. Upravo plasiraju novi izgled i novu liniju proizvoda na tržište. Šire i poslovanje na nove kontinente.
“Sva proizvodnja se odvija isključivo u našem labosu. Pakiranja u našem studiju i sav marketing radimo sami. Izuzetno je bitno da se sve razvija i ne stagnira predugo. Brze akcije i reakcije na povratne informacije tržišta te prilagodba, po meni su ključne za opstanak.”
Od hobija do posla
Nikolina kaže da je sama sebi otežala start jer je na papiru startala mjesec dana prije rođenja kćeri Lene, tako da je pravi početak i plasiranje proizvoda na tržište uslijedilo tek godinu dana kasnije.
“Samo istraživanje, osmišljavanje, priprema i izrada odvijali su se u momentima kada Lena spava ili kada netko od obitelji dođe doma i preuzme animiranje jedne aktivne bebe. Zadnjih godinu dana pridružio mi se suprug i preuzeo dobar dio papirologije i financija. To mi je najviše pomoglo jer se mogu više posvetiti proizvodnji, marketingu i pričanju naše priče.”
Nikolina smatra da beauty niša počiva na pogrešnim vrijednostima. Da je godinama i generacijama preplavljena marketingom koji negativno utječe na žene i njihovo samopouzdanje, a sastojcima još gore utječe na naše tijelo.
“Smatram da je ljepota duhovno iskustvo brige, zadovoljstva i ljubavi prema sebi. Iz tog razmišljanja proizlazi moja želja za stvaranjem proizvoda kojima je temeljna vrijednost dobrobit svih nas i naše planete. Svi JouJou proizvodi kreirani su kao mali, ali bitni osobni rituali kako bi oni koji ih koriste u njima pronašli svoju inspiraciju.”
Nikolina prije tri godine nije mislila da će ju hobističko izrađivanje sapuna dovesti do proizvodnje certificiranje kozmetike.
“Nešto što mi je prije 6 mjeseci bilo jako komplicirano, sada mi je smiješno. To se zove napredak, a uspjeh koji se može vidjeti izvana je kao ona poznata sličica sante leda gdje je većina ledenjaka ispod površine.”
Sve pršti od energije
On je jedna od onih kojoj nikada nije bilo prirodno raditi u kolektivu. Na mjestima i među ljudima koji vole mirniju i usmjerenu energiju i gdje nije mogla imati svoje “napadaje kreativnosti” i implementirati svoje ideje 100% (iako one bile na kraju pogrešne).
“Kreativno izražavanje je najbolji način ispucavanja energije i osjećaja koje zadržavamo u sebi, a ako je imaš previše, to nije moguće raditi u kolektivima koji imaju svoje okvire i načine funkcioniranja koji se trebaju slijediti.”
Nikolina razmišlja isključivo impulzivno i taj je dio svoje osobnosti prihvatila.
“Impulzivno vrlo često bude i najtočnije. Instinktivno je i kasnije ne volim razmišljati o tim odlukama. Napravim po ‘feelingu’. Stvari koje već unaprijed znam da treba kalkulirati i analizirati, jednostavno prespavam ili prepustim suprugu koji je moja potpuna suprotnost i samim time najveća pomoć u odabirima koje procijenim da trebaju malo više logike, a manje uključenog srca (i ega).”
U skorijoj budućnosti vidi se što više u labosu i proizvodnji.
“Trenutno smo u procesima dogovora novih tržišta u Aziji i SAD-u koji su zanimljivo tržište, kao i u ostatku Europe gdje ćemo uskoro biti dostupni u maloprodaji. Kada sve to posložimo, voljela bih više vremena posvetiti onom najdražem dijelu ovog posla, a to je zajednica koju stvaramo i ljudi kojima se obraćamo.”