HANGAR96 kreativna agencija od nedavno je poznata pod novim imenom – HANGAR positioning! Neuspjeh komunikacije u prijenosu poruke glavni je i najčešći razlog dolaska do problema gotovo u svakom poslu. Ova ekipa odmaknula se od pojma kreativna ili marketing agencija jer je ta nomenklatura uz naziv firme prečesto korištena u zadnje vrijeme i jednostavno ne žele biti kao i svi drugi.
“Kad meni osobno netko postavi pitanje „Čime se baviš?” odgovorim mu da sam umjetnik, jer što je brendiranje i pozicioniranje no umjetnost oblikovanja klijentovih želja i poruka u jednu cjelinu kako bi dosegli njihove poslovne ciljeve. Pozicioniranje nije ništa više nego koncept koji svi razumiju. Svi znaju što je potrebno za biti prvi u njihovoj branši, toliko je jednostavno!” – kaže nam Renato Ostojić, vlasnik agencije.
Kreativnost i snalažljivost od malih nogu
Renato je od malena bio kreativan. Volio je crtati. Tijekom osnovnoškolskog obrazovanja pohađao je likovnu akademiju u sklopu škole gdje bi njegovi radovi redom završavali u muzeju kao eksponati mladih. Kako je rodom iz Mostara, odgoj roditelja koji su porijeklom iz Hercegovine bio je dosta strog i autoritativan.
“Doslovno svaka tvoja ideja prolazi više filtera i trebate tražiti zaobilazni put kako bi postigli svoj ishod. Zato je u narodu nastala valjda ona izreka “Oni ti imaju malu maturu, čim se rode”. Pohađao sam VII. gimnaziju, nakon gimnazije upisujem Ekonomski fakultet u Zagrebu, a završavam svoje obrazovanje na ZŠEM-u.”
Tijekom fakulteta testira i pronalazi prve klijente s kojima ostvaruje uspješne suradnje što dovodi do širenja baze preporuka te danas može pokazati preko 200 završenih projekata s preko 110 klijenata koji su prošli kroz agenciju.
Do uspjeha i preko bankrota
“Početna ideja za osnivanjem je zapravo iz potrebe da pokojnom ocu Zvonku bude mirna savjest. Odnosno da ne radim “na crno” već da mogu legalno izdati račun i na to platiti porez. Zašto to spominjem? Zato što mi je otac bio porezni inspektor, a kad se ticalo posla nije bio baš poticajan već je prvo gurao obrazovanje prije nekih mojih poduzetničkih ideja. Počeo sam tako što sam u početku oglašavao apartmane koje sam uspješno punio upravo putem interneta. Nakon dvije godine tog posla odlazim iz tog posla i krećem putevima fakulteta.”
Nakon uspješnog iskustva s turizmom u Zagrebu, rađa se ideja za pružanje malom i srednjem poduzetništvu sličnih usluga oglašavanja putem interneta. U početku je volontirao samo da dobije reference i preporuku. Tako današnje iskustvo grafičke pripreme vuče upravo iz volontiranja u obližnjoj tiskari gdje je prošao cijeli proces tiska od početka do kraja.
“Upravo želja za uspjehom vodila me je sve ovo vrijeme. Na putu nije uvijek bilo lako i na tom putu došlo je do raznih prepreka pa čak i do bankrota u jednom trenutku, ali o tome nitko ne priča. Smatram da se o tome treba javno pričati jer bitno je ne odustati, što sam si uvijek i ponavljao kada je bilo najteže!”
Suradnje s drugim poduzetnicima
Renato smatra kako su suradnje s drugim poduzetnicima nužne, jer što znači znanje ako ga čuvaš samo za sebe? Upravo je tako nastao Hangar kao mjesto (platforma) gdje uspješni pojedinci (često poduzetnici) mogu ostvariti suradnju jedni uz druge te tako lakše odraditi posao. Bez suradnje nema novih saznanja ni napretka!
“Ovdje bih volio istaknuti sve svoje suradnike bez čije sinergije HANGAR koncept ne bi bio moguć to su Lana, Sergio, Antonio, Mislav, Edvin i Tomislav.”
Renato sa svojim prijateljima Edvinom Jurinom i Tomislavom Jankovićem, razvija specifični i za svaku priliku skrojeni multidisciplinarni specijalistički think-tank.
“Svaki od nas nosi i donosi svoja određena poslovna i osobna iskustva sa sobom. Jedni drugima smo i mentori i učenici. Razmjenjujemo iskustva, mišljenja i ideje i po potrebi promišljamo o pojedinim projektima. Kako onim ponuđenim tako i onim koji sami osmišljavamo. Inače, u ovom je trenutku Hangar 96 u procesu finaliziranja više ugovora s nekoliko nadasve obećavajućih tvrtki iz sfere ugostiteljstva, turizma i proizvodnje, koje žele prijelaz u novu kompanijsku perceptivnu i poslovnu dimenziju. Uz to, ozbiljno razmišljamo i preispitujemo zanimljiv modularni projekt na području turizma zdravog života.”
Izazovi poduzetništva
Danas se sve u modernom poslovanju, i to nepredvidljivije nego ikad do sad u povijesti poslovanja, odvija brzo, istodobno i kaotično.
“Počinjem od one stare uzrečice: Samo vječna mijena jest’’. Istina je da poduzetništvo daje slobodu, ali to je mač s dvije oštrice. Krećući se po rubu, nikad ne znaš na koju stranu će te trenutačni gospodarski, sociološki i kulturološki trendovi – prevaliti. Stoga i kažemo da živimo u eri disrupcije dakle prekida. To samo po sebi nosi određen adrenalin. Opstaju snalažljivi, spremni na promjene i obdareni intuicijom. Iz naoko udobnog naslonjača osamdesetih godina 20. stoljeća, vratili smo se u razdoblje tragača nomada, ali sada u prvim decenijama 21. stoljeća. Upravo to traganje za onim što je različito od svega onog što je do sada bilo – postaje najizazovnije. U današnjem svijetu je, dakle, jedino sigurno da je sve – nesigurno.”
Planovi za dalje
Renato je u planovima poprilično – jasan cilj je učiti, razvijati se i nikad prestajati sanjati otvorenih očiju u suradnji s ljudima koji to zaslužuju.
“Ako fokusirano postavite temeljne ciljeve i odredite jednostavne principe, tada ćete znati upravljati nepredvidivim procesima u kojima ste, svim neverama i olujama usprkos. I naravno, tako korak po korak početi ostvarivati željeno. Naoko jednostavno, a tako, tako isprepleteno i složeno.”