Kada stojite u redu za piće na festivalu, imate puno vremena za razmišljanje. Žedni gledate prazne plastične čaše po kojima gazite maštajući o svojoj punoj. Pitate se bi najpametnije bilo da kada ju napokon dobijete odmah stanete u red po novu. Kada dođete ponovno na red prvu ste već popili. O tome da ste kartu platili samo kako bi mogli stajati u redu ni ne želite razmišljati… Isto se događalo i Petru Vlahoviću kojeg je iskustvo stajanja u redu inspiriralo za svoj poduzetnički pothvat.
Ponekad nam je potrebno da nas netko malo gurne
Petar Vlahović mladi je zadarski poduzetnik koji je odlučio stati na kraj čekanju u redovima za piće. Petar je inženjer za industrijsku automatizaciju kojeg je iskustvo u industriji hrane i pića inspiriralo da krene u razvoj mobilnih samoposlužnih točionika.
Odlučiti se na napuštanje uhodanog poslovanja i zakoračiti u svijet poduzetništva nije laka odluka. Ponekad nam je potrebno da nas netko malo gurne i navede na prvi korak. Za Petra je to učinila COVID kriza. Kako se uslijed krize smanjio obim njegova posla tako je i on shvatio da mu je sada idealna prilika da iskoristi višak vremena i posveti se razvoju svog proizvoda.
“Smatram da je za uspjeh potrebno imati jasan plan i viziju razvoja proizvoda i usluge, ali biti agilan i fleksibilan da bi se mogli prilagođavati tržištu. Naposljetku, nužno je biti ustrajan u realizaciji.”
Samoposlužni točionik gloglo
Danas je već prošlo četiri godine otkako je u svijetu poduzetništva. Od toga godinu i pol radi u punom radnom vremenu u svojem startupu. Godine promišljanja, a sada i aktivnog rada, stvorili su inovativni samoposlužni točionik gloglo. Ako vam se samoposlužni točionik ne čini kao nešto novo ili inovativno probajte se sjetiti kada ste ga koristili. Niste? Točno tako, ovaj pothvat je sve samo ne jednostavan. Od same izvedbe aparata do zakonodavne regulacije, pred Petrom je bio i još uvijek jest zahtjevan posao.
“Bavljenje poduzetništvom mi je otvorilo pogled ka tome kako stvarati dodanu vrijednost. Poduzetništvo dopušta da budete kreativni. Pored toga, naravno, na uštrb više rada i truda nudi više fleksibilnosti u radu, što kao otac dvoje djece potpuno iskorištavam.”
Proizvod koji čini razliku
Točionici gloglo osim što značajno smanjuju vrijeme čekanja u redu i potrebu za radnom snagom organizatora, također i imaju bitnu ekološku notu. gloglo točionici, naime, nemaju dispenzer za čaše jer je želja da kupac više puta koristi istu čašu. Zamislite da svatko natoči još jedno piće u istu, prepolovili bi otpad. Petar želi da prodavatelj ima što manje posla, kupac što više vremena i komotnosti, a priroda što manje plastičnih čaša.
Event industrija zadobila je veliki udarac kroz COVID krizu. Toga je svjestan i Petar te osim festivala, utakmica i ostalih događanja gdje se okuplja veliki broj ljudi cilja i na ugostitelje. Smatra da bi njegovi inoativni točionici oplemenili i ponude barova, resorata i kampova.
“Mene u trenucima prevrtanja uvijek ohrabri supruga koja mi je najveća podrška. Uvijek kaže, ne moraš se bojati neuspjeha, to je sastavni dio poduzetništva. Ako ništa, barem znam da si sretan što si se odvažio probati i da uživaš u procesu.”
Petru Vlahoviću želim puno uspjeha. Da što prije na njegovom točioniku imamo priliku zajedno natočiti piće i nazdraviti za njegov uspjeh. I da ostvari svoj san:
“Želim da gloglo postane sinonim za samoposlužne točionike, nešto kao Kalodont za pastu za zube.”